Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Brzesku ogłasza nabór kandydatów do pełnienia funkcji Koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej.
- 1.Wymagania formalne niezbędne:
- kandydat posiada:
- wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, socjologia, praca socjalna, nauki o rodzinie lub:
- wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione studiami podyplomowymi w zakresie psychologii, pedagogiki, nauk o rodzinie, resocjalizacji lub kursem kwalifikacyjnym z zakresu pedagogiki opiekuńczo – wychowawczej oraz co najmniej roczne doświadczenie w pracy z dzieckiem i rodziną lub co najmniej roczne doświadczenie jako rodzina zastępcza lub prowadzący rodzinny dom dziecka;
- kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest mu zawieszona ani ograniczona;
- kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niego wynika z tytułu egzekucyjnego;
- kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- kandydat posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych;
- kandydat nie prowadzi postępowań z zakresu świadczeń realizowanych przez powiat.
- kandydat posiada:
- 2.Wymagania merytoryczne:
- znajomość ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej oraz aktów wykonawczych do niej;
- znajomość ustawy – Kodeks rodzinny i opiekuńczy;
- znajomość ustawy – Kodeks postępowania administracyjnego;
- znajomość ustawy o pomocy społecznej;
- znajomość ustawy o samorządzie powiatowym;
- znajomość ustawy o ochronie danych osobowych.
- 3.Wymagania dodatkowe:
- samodzielność w wykonywaniu powierzonych zadań;
- odpowiedzialność za wykonywanie powierzonych zadań;
- wysoki stopień empatii;
- nieposzlakowana opinia;
- kreatywność;
- umiejętność pracy w zespole;
- umiejętność zachowania pełnej dyskrecji;
- dyspozycyjność;
- umiejętność obsługi komputera w środowisku MS Windowa oraz pakietu Office;
- prawo jazdy kat. B i dysponowanie samochodem;
- preferowane będą osoby mające doświadczenie w pracy w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej (PCPR, GOPS).
- 4.Zakres zlecanych zadań:
- udzielanie pomocy rodzinom zastępczym i prowadzącym rodzinne domy dziecka w realizacji zadań wynikających z pieczy zastępczej;
- przygotowanie, we współpracy z asystentem rodziny i odpowiednio rodziną zastępczą lub prowadzącym rodzinny dom dziecka, planu pomocy dziecku;
- pomoc rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka w nawiązywaniu wzajemnego kontaktu;
- zapewnienie rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka dostępu do specjalistycznej pomocy dla dzieci, w tym psychologicznej, reedukacyjnej i rehabilitacji;
- udział w dokonywanej przez organizatora pieczy zastępczej oceny sytuacji dzieci umieszczonych w pieczy zastępczej;
- udział w dokonywanej przez organizatora pieczy zastępczej oceny rodziny zastępczej lub prowadzącego rodzinny dom dziecka;
- zgłaszanie do ośrodków adopcyjnych informacji o dzieciach z uregulowaną sytuacją prawną, w celu poszukiwania dla nich rodzin przysposabiających;
- udzielanie wsparcia pełnoletnim wychowankom rodzinnych form pieczy zastępczej;
- przedstawianie corocznego sprawozdania z efektów pracy organizatorowi pieczy zastępczej;
- współpraca z asystentem rodziny przy opracowaniu planu pracy z rodziną, skoordynowanego z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej;
- sporządzanie opinii w przedmiocie ustania przyczyny umieszczenia dziecka w rodzinie zastępczej lub rodzinnym domu dziecka i możliwości powrotu dziecka do jego rodziny biologicznej na potrzeby postępowania sądowego w tej sprawie;
- w przypadku rodzeństwa, sporządzanie opinii w przedmiocie umieszczenia w rodzinie zastępczej większej liczby dzieci niż przewiduje art. 53 ust. 1 ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej;
- w przypadku rodzeństwa, sporządzanie opinii w przedmiocie umieszczenia w rodzinnym domu dziecka większej liczby dzieci niż przewiduje art. 61 ust. 1 ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej;
- wydawanie opinii dla osoby, która w zastępstwie będzie mogła prowadzić rodzinny dom dziecka w przypadku nieobecności prowadzącego rodzinny dom dziecka;
- w przypadku połączenia funkcji rodziny zastępczej spokrewnionej z funkcją rodziny zastępczej zawodowej albo rodziny zastępczej niezawodowej, gdy sprawa dotyczy rodzeństwa, sporządzanie opinii w przedmiocie umieszczenia w rodzinie większej liczby dzieci, niż przewiduje art. 67 ust. 2 ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej;
- w przypadku połączenia funkcji rodziny zastępczej spokrewnionej z prowadzeniem rodzinnego domu dziecka, gdy sprawa dotyczy rodzeństwa, sporządzanie opinii w przedmiocie umieszczenia w rodzinie większej liczby dzieci, niż przewiduje art. 67 ust. 3 ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej;
- wydawanie opinii w przedmiocie przeniesienia dziecka do innej placówki opiekuńczo – wychowawczej tego samego typu;
- sporządzanie opinii dla rodziny zastępczej niezawodowej, która będzie starała się o zawarcie umowy o pełnienie funkcji rodziny zastępczej zawodowej;
- współpraca z ośrodkiem adopcyjnym.
- 5.Wymagane dokumenty:
- CV;
- list motywacyjny;
- kserokopia prawa jazdy;
- kserokopie dokumentów potwierdzających kwalifikacje;
- podpisane odręcznie oświadczenie kandydata złożone pod odpowiedzialnością karną, zgodnie z art. 233 Kodeksu karnego, że nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie była mu zawieszona ani ograniczona (dotyczy osób posiadających dzieci);
- podpisane odręcznie oświadczenie kandydata złożone pod odpowiedzialnością karną, zgodnie z art. 233 Kodeksu karnego o wypełnianiu obowiązku alimentacyjnego w przypadku, gdy taki obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego;
- podpisane odręcznie oświadczenie kandydata złożone pod odpowiedzialnością karną, zgodnie z art. 233 Kodeksu karnego, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo skarbowe;
- podpisane odręcznie oświadczenie kandydata złożone pod odpowiedzialnością karną, zgodnie z art. 233 Kodeksu karnego o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych;
- oświadczenie kandydata o dysponowaniu samochodem;
- oświadczenie kandydata zawierające zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji – zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych;
- pisemna koncepcja pracy własnej na stanowisku koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej, uwzgledniająca metodologię pracy z dzieckiem i rodziną zmierzającą do opracowania planu pomocy dziecku, o którym mowa w ustawie o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej;
- pisemny ramowy wzór planu pomocy dziecku.
- 6.Miejsce świadczenia usług:
- Miejsce zamieszkania rodzin zastępczych i osób prowadzących RDD na terenie powiatu brzeskiego oraz
- Siedziba PCPR ul. Piastowska 2B.
- 7.Forma zatrudnienia:
Umowa o świadczenie usług, do której stosuje się przepisy dotyczące zlecenia – zgodnie z Kodeksem cywilnym.
- 8.Planowany termin rozpoczęcia pełnienia funkcji koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej:
01 luty 2015 r.
- 9.Termin i miejsce składania dokumentów:
- wymagane dokumenty należy składać do dnia 16 stycznia 2015 r. do godz. 1500 w siedzibie PCPR ul. Piastowska 2B, w sekretariacie (pokój nr 4);
- oferty niekompletne lub złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
- 10.Informacje dodatkowe:
- osoby, których dokumenty spełniać będą wymagania formalne zostaną zaproszone telefonicznie na rozmowę kwalifikacyjną;
- ostateczna decyzja o powierzeniu funkcji koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej nastąpi po analizie złożonych dokumentów i po przeprowadzeniu rozmowy kwalifikacyjnej;
- PCPR zastrzega sobie prawo do unieważnienia zapytania ofertowego bez podania przyczyny, na każdym etapie postępowania.