Nieodpłatna pomoc prawna, nieodpłatne poradnictwo obywatelskie oraz nieodpłatna mediacja
Potrzebujesz pomocy prawnika, doradcy, mediatora? Jesteś w trudnej życiowej sytuacji, na przykład potrzebujesz pomocy w: rozłożeniu długu na raty, w spłacie pożyczek „chwilówek”, masz kłopoty mieszkaniowe, grozi ci eksmisja, masz problemy pracownicze, z egzekucją alimentów, odziedziczyłeś długi, nie wiesz do jakiego urzędu pójść po pomoc, masz inne problemy związane ze sprawami życia codziennego? Skorzystaj z systemu nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego lub nieodpłatnej mediacji.
Co to znaczy, że pomoc jest nieodpłatna?
Wszystkie z podejmowanych działań w ramach:
- nieodpłatnej pomocy prawnej,
- nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego,
- nieodpłatnej mediacji,
są darmowe i to niezależnie od tego czy sprawa będzie miała finał w sądzie.
Gdzie uzyskam pomoc?
Darmową pomoc uzyskasz w punktach nieodpłatnej pomocy prawnej, poradnictwa obywatelskiego i mediacji w całym kraju.
Punkty znajdują się w każdym powiecie. O tym gdzie jest najbliższy punkt zapytaj:
- w starostwie powiatowym,
- w urzędzie gminy,
- w urzędzie miasta,
lub poszukaj:
- na stronach internetowych powiatów i gmin (które znajdziesz wpisując w wyszukiwarkę hasło: urząd gminy, powiatu lub miasta i miejscowość, w której punkcie chcesz się zapisać),
- na stronie internetowej ms.gov.pl.
Kto może skorzystać z darmowej pomocy?
Gdy uważasz, że koszty pomocy prawnika są dla Ciebie zbyt duże, składasz wykonawcy, którego spotkasz w punkcie, pisemne oświadczenie, że nie jesteś w stanie ponieść takich kosztów. Nie martw się. Nie musisz zabierać ze sobą nic z wyjątkiem dowodu osobistego. Wzór oświadczenia da Ci osoba udzielająca pomocy.
Czy jako przedsiębiorca mogę skorzystać z pomocy?
Tak. Jeżeli jesteś osobą samozatrudnioną czyli prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą i w ciągu ostatniego roku nie zatrudniałeś żadnych osób. Aby skorzystać z pomocy składasz:
- pisemne oświadczenie, że nie jesteś w stanie ponieść tych kosztów, oraz
- oświadczenie o niezatrudnianiu innych osób w ciągu ostatniego roku, a także
- wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis oraz pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, otrzymanej w roku, w którym ubiegasz się o nieodpłatną pomoc prawną oraz otrzymanej w ciągu dwóch poprzedzających ją lat podatkowych, albo oświadczenia o wielkości tej pomocy otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie.
Na czym polegają usługi?
Nieodpłatna pomoc prawna
Prawnik wytłumaczy, jakie masz prawa i obowiązki oraz pokaże sposób rozwiązania Twojego problemu prawnego. W razie potrzeby, jeśli sprawa jeszcze nie trafiła do sądu, sporządzi potrzebne Ci pisma (np. pozew). Jeśli Twoja sprawa już jest w sądzie, prawnik pomoże napisać pisma o zwolnienie od kosztów, albo o ustanowienie pełnomocnika z urzędu, które są potrzebne żebyś nie musiał płacić za prawnika w postępowaniu sądowym.
Nieodpłatna porada obywatelska
Doradca obywatelski przyjrzy się Twoim problemom, tak aby dostosować pomoc do Twojej sytuacji. Wytłumaczy Ci też jakie masz:
- prawa - czyli czego możesz się domagać,
- i obowiązki - jakie rzeczy musisz zrobić, żeby sobie nie zaszkodzić.
Doradca również będzie Cię wspierał w samodzielnym rozwiązaniu problemu, a w razie potrzeby, sporządzi wspólnie z Tobą plan działania wyjścia z sytuacji oraz pomoże Ci krok po kroku go wykonać.
Nieodpłatna mediacja
Jeśli masz z kimś konflikt, możesz zapisać się na mediację. W takim przypadku mediator będzie pomagał Wam się pogodzić bez pójścia do sądu. Możesz także poprosić o sporządzenie projektu umowy o mediację lub wniosku o jej przeprowadzenie przed sądem, albo wniosku o przeprowadzenie mediacji w sprawie karnej, czy wniosku do sądu o zatwierdzenie ugody, którą zawarłeś wcześniej podczas mediacji.
Uwaga! Z usługi nieodpłatnej mediacji wyłączone są mediacje zlecone przez sąd oraz sprawy, w których zachodzi uzasadnione podejrzenie, że pomiędzy stronami konfliktu występuje przemoc.
Czym się różni pomoc prawna od porady obywatelskiej?
Pomoc prawna:
- jest udzielana w momencie, kiedy problem danej osoby jest typowo prawny,in. gdy potrzebne będzie pójście z tym problemem do sądu, na przykład, gdy osoba chce się rozwieść, ale sama nie jest w stanie napisać pozwu rozwodowego lub gdy samotna matka chce wystąpić o alimenty i także nie wie jak takie pismo sformułować,
- pomocy prawnej udziela prawnik,
- jeżeli okaże się, że problem danej osoby nie jest tylko prawny, wtedy udzielający pomocy odsyła daną osobę do miejsca, gdzie może ona stosowną pomoc uzyskać, np. do poradni psychologicznej, ośrodka pomocy społecznej, czy pogotowia dla ofiar przemocy w rodzinie.
Pomoc obywatelska:
- może, ale nie musi dotyczyć problemu prawnego. Poradą będzie, na przykład wskazanie osobie, której zmarł ktoś bliski, do jakiego urzędu powinna się udać, by załatwić wszystkie potrzebne formalności, jak wydanie aktu zgonu, czy wystąpienie o zasiłek pogrzebowy,
- porad obywatelskich udziela doradca obywatelski,
- doradca w przypadku stwierdzenia, że problem nie jest wyłącznie prawny, nie musi odsyłać do innych miejsc, tylko sam może starać się pomóc danej osobie.
Jak można się zapisać na poradę?
- telefonicznie: każdy powiat prowadzi specjalny numer telefonu do zapisów i udzielania informacji; numer telefonu jest dostępny na stronach internetowych powiatów, w tym też Twojego,
- lub elektronicznie: na podany przez powiat adres e-mail lub na stronie ms.gov.pl/zapisy,
- lub osobiście: w starostwie powiatowym.
Jak długo będę czekał na poradę?
To zależy od tego jak dużo osób zgłosiło się na poradę. Prawnik lub doradca obywatelski postarają się przyjąć każdego beneficjenta jak najszybciej.
Wyjątki:
- z ważnych powodów dopuszcza się ustalenie innej kolejności udzielania nieodpłatnej pomocy,
- kobiety w ciąży zawsze obsługiwane są poza kolejnością.
Co musisz przygotować?
- Dokument tożsamości: taki jak dowód osobisty, paszport, lub inny dokument potwierdzający tożsamość; a także
- dokumenty dotyczące Twojego problemu: jeśli w ogóle takie masz. Nie są one obowiązkowe. Możesz też po prostu opowiedzieć prawnikowi, doradcy lub mediatorowi o swoim problemie. Jeśli dysponujesz dokumentami, pamiętaj o nich!,
- Jeśli jesteś samozatrudnionym przedsiębiorcą, przygotuj: wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis oraz pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, otrzymanej w roku, w którym ubiegasz się o nieodpłatną pomoc oraz otrzymanej w ciągu dwóch poprzedzających ją lat podatkowych, albo oświadczenia o wielkości tej pomocy otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie.
Co jeśli jestem osobą z niepełnosprawnościami?
Będąc osobą z trudnościami w poruszaniu lub komunikowaniu się możesz skorzystać z pomocy:
- stacjonarnie, czyli w punkcie nieodpłatnej pomocy:
- możesz przyjść na wizytę z osobą, która pomoże Ci dotrzeć do punktu i będzie pomagać prawnikowi Ciebie zrozumieć, np. może to być osoba bliska, opiekun lub osoba posługująca się językiem migowym,
- podczas zapisywania się na poradę, możesz poprosić o pomoc tłumacza języka migowego,
- możesz też skorzystać z pomocy w dogodnym dla siebie miejscu:
- jeżeli ze względu na stan zdrowia nie możesz go opuszczać, np. w szpitalu lub domu,
- w miejscu wyposażonym w urządzenia ułatwiające porozumiewanie się, na przykład w siedzibie stowarzyszenia pomagającego osobom doświadczającym trudności w komunikowaniu się,
- lub w miejscu, w którym będzie możliwość skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego, np. w budynku starostwa stale współpracującego z tłumaczem języka migowego,
- osoby z niepełnosprawnościami mogą skorzystać także z pomocy w szczególnych formach:
- po zapisie na wizytę, prawnik lub doradca obywatelski skontaktuje się z Tobą. Może udzielić Ci pomocy telefonicznie, za pośrednictwem komunikatora internetowego (np. Skype) lub przez wiadomość e-mail. Forma udzielenia pomocy musi być wcześniej uzgodniona z pracownikiem starostwa powiatowego lub urzędu miasta,
- konieczne jest pozostawienie danych kontaktowych do siebie, takich jak numer telefonu lub adres e-mail.
Jak wygląda pomoc w czasie epidemii COVID-19?
W 2021 roku powrócił tryb stacjonarny udzielania porad, ale nadal w związku ze stanem epidemii nieodpłatna pomoc prawna, poradnictwo obywatelskie i mediacja mogą być udzielane za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość, czyli telefonicznie, za pośrednictwem poczty e-mail oraz przy wykorzystaniu innych komunikatorów internetowych, np. rozmowy wideo.
Uwaga! Jeżeli porada udzielana jest zdalnie, nie musisz składać żadnych oświadczeń wymienionych wcześniej!
Edukacja prawna
Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej na temat praw i obowiązków, poszukaj wydarzeń organizowanych w Twoim powiecie. Na takich wydarzeniach omawiane są problemy zgłaszane w punktach nieodpłatnej pomocy w danym powiecie. Prowadzą je organizacje pozarządowe na co dzień obsługujące mieszkańców w punktach porad.
Szukaj: wykładów, warsztatów, kampanii społecznych, a także opracowań informatorów i poradników, spotkań osobistych, audycji w lokalnych mediach, webinariów albo podcastów i filmików zamieszczanych w Internecie.
Najczęściej takie wydarzenia odbywają się w bibliotekach, szkołach, miejscach aktywności lokalnej lub klubach pracy.
Informacje o nadchodzących wydarzeniach edukacyjnych organizowanych w okolicy oraz bezpłatne materiały, jak broszury czy biuletyny są dostępne w starostwie powiatowym, np. pod numerem telefonu wyznaczonym do zapisów na wizyty, czy na stronie internetowej powiatu.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej.
IV edycja Projektu „ SamoDZIELNI”,
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Brzesku informuję, że Fundacja Polskiego Funduszu Rozwoju rozpoczyna IV edycję Projektu „ SamoDZIELNI”, którego celem jest pomoc dedykowana młodzieży w wieku 17-20 lat, pochodzącej z pieczy zastępczej, która wkracza na rynek pracy.
Projekt realizowany jest w formie zjazdów w Centralnym Domu Technologii w Warszawie, podczas których uczestnicy zdobędą umiejętności niezbędne do podjęcia pierwszej pracy.
Poniżej planowane terminy zjazdów:
- 25-26 marca- zjazd stacjonarny w Warszawie,
- 22-23 kwietnia- zjazd stacjonarny w Warszawie,
- 20-21 maja- zjazd online,
- 24-25 czerwca- zjazd stacjonarny w Warszawie.
Więcej informacji znajduje się na stronie internetowej po adresem: https://fundacjapfr.pl/samodzielni.html
Jednocześnie w załączeniu przekazujemy Formularz zgłoszeniowy dla uczestnika projektu lub opiekuna uczestnika projektu oraz Regulamin tegorocznej edycji Programu.
Informacja
W dniu 21.02.2023 r.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Brzesku
będzie czynne do godziny 15:00.
Za utrudnienia przepraszamy.
To już ostatni dzwonek by złożyć wniosek!
Jesteś po wypadku lub chorujesz, a Twoja dotychczasowa praca jest zbyt dużym obciążeniem dla organizmu?
Zastanawiasz się jakie zawody możesz obecnie wykonywać?
Pomożemy Ci się przekwalifikować i znaleźć nową pracę.
Złóż wniosek i skorzystaj z bezpłatnej oferty PFRON realizowanej w Ośrodkach Rehabilitacji Kompleksowej. W Ośrodku zdobędziesz nowy zawód dostosowany do twoich obecnych możliwości zdrowotnych. Polepszysz również swój stan zdrowia korzystając z rehabilitacji. Na zakończenie zespół ekspertów pomoże Ci znaleźć pracę.
Powrót do zdrowia, powrót do pracy – rehabilitacja kompleksowa
Model rehabilitacji kompleksowej to nowe rozwiązanie zwiększające efektywność zatrudnienia osób z niepełnosprawnościami. Głównym celem projektu jest przekwalifikowanie zawodowe kandydatów. W Ośrodkach Rehabilitacji Kompleksowej uczestnicy zdobywają nowe kwalifikacje, które ułatwiają znalezienie zatrudnienia na otwartym rynku pracy. Oferta skierowana jest do osób, które z powodu choroby lub wypadku utraciły możliwość wykonywania dotychczasowego zawodu, a chciałyby podjąć inną pracę, adekwatną do zainteresowań i stanu zdrowia. To również szansa dla osób z niepełnosprawnością wrodzoną lub nabytą w okresie rozwojowym, które nigdy nie pracowały i nie mają kwalifikacji zawodowych.
Jak przebiega udział w projekcie?
Udział w projekcie wiąże się z kilkumiesięcznym (4-5 mies.) pobytem w Ośrodku Rehabilitacji Kompleksowej.
Każdy z Uczestników projektu bierze udział równolegle w trzech modułach:
- zawodowym - ukierunkowanym na ułatwienie osobie z niepełnosprawnościami uzyskanie nowego zawodu i utrzymanie odpowiedniego zatrudnienia, co jest głównym celem rehabilitacji kompleksowej;
- psychospołecznym - mającym na celu przywrócenie motywacji uczestnika projektu do powrotu do pracy oraz przygotowanie go do uczestnictwa w życiu społecznym;
- medycznym - mającym na celu przywrócenie utraconych funkcji lub ich odtworzenie w jak największym, możliwym do osiągnięcia, stopniu.
W efekcie uczestnicy uzyskują nowe kwalifikacje zawodowe, które poprawiają ich status na rynku pracy pozwalając na uzyskanie zatrudnienia na otwartym rynku pracy.
Wykorzystaj swoją szansę i napisz historię swojego życia na nowo!
Skontaktuj się z Oddziałem Małopolskim PFRON w Krakowie.
Wszelkich informacji udzielamy pod numerem telefonu: 507 966 499 oraz e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Pobierz formularz zgłoszeniowy ze strony PFRON:
https://rehabilitacjakompleksowa.pfron.org.pl/fileadmin/Projekty_UE/Kompleksowa_rehabilitacja
/Formularz_zgloszeniowy/FORMULARZ_ZGLOSZENIOWY.pdf?utm_campaign=pfron&utm_
source=df&utm_medium=download&fbclid=IwAR0Wny3D_
GSpWfynQfARyz1bUcT7Lq_jYHKyx5xIdfvDv38ZSlWTXLmrcEk
Facebook: https://www.facebook.com/profile.php?id=100083540401974
Materiał prasowy: Małopolski Oddział PFRON
„Powrót do zdrowia – powrót do pracy” po kryzysie psychicznym
Doświadczyłeś kryzysu psychicznego i nie możesz wrócić do dotychczasowej pracy?
Praca, którą wykonywałeś jest dla Ciebie zbyt dużym obciążeniem i zastanawiasz się jakie zawody możesz obecnie wykonywać?
Zgłoś się do nas! Pomożemy Ci się przekwalifikować i znaleźć nowe zatrudnienie.
Przed wystąpieniem choroby byłeś osobą samodzielną i aktywną, odnoszącą sukcesy. Teraz trudno Ci znaleźć pracę, a wiesz, że aktywność zawodowa ma istotny wpływ na proces zdrowienia. Skorzystaj z bezpłatnej oferty PFRON realizowanej w Ośrodkach Rehabilitacji Kompleksowej dla osób po kryzysach psychicznych. Ośrodki mają charakter otwarty. Będąc uczestnikiem projektu możesz odwiedzać rodzinę w dni wolne od zajęć, a najbliżsi zostaną zaproszeni do ciebie na wspólny weekend połączony z zajęciami. W Ośrodku zdobędziesz nowy zawód dostosowany do twoich obecnych możliwości zdrowotnych. Polepszysz również swój stan zdrowia korzystając z pomocy specjalistów. Na zakończenie zespół ekspertów pomoże Ci znaleźć pracę.
Kto może wziąć udział w projekcie?
Rehabilitacja Kompleksowa to oferta dla osób, które z powodu choroby lub wypadku straciły możliwość wykonywania dotychczasowego zawodu, ale chciałyby podjąć inną pracę, adekwatną do ich zainteresowań i stanu zdrowia. To również szansa dla tych, którzy ze względów zdrowotnych nigdy nie pracowali, a chcieliby zmienić tę sytuację - zdobyć zawód i podjąć pracę odpowiednią do ich możliwości zdrowotnych.
Jak przebiega przekwalifikowanie zawodowe?
W trakcie realizacji programu rehabilitacji kompleksowej przebywasz w Ośrodku gdzie zapewnione masz zakwaterowanie w pokoju jednoosobowym i pełne wyżywienie. Na rehabilitację kompleksową składają się trzy moduły: zawodowy, psychospołeczny i medyczny. W Indywidualnym Programie Rehabilitacji zostanie opisany sposób realizacji każdego z modułów. Zaplanowany czas udziału w programie to 16 tygodni oraz 4 tygodnie praktyk zawodowych w miejscu Twojego zamieszkania. Zajęcia będą się odbywały w godzinach od 8:00 do 18:00, ale nie dłużej niż 8 godzin dziennie, z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy. Całość pobytu jest całkowicie bezpłatna.
Jeśli ze względu na stan zdrowia straciłeś jedyne źródło utrzymania będziesz mógł wystąpić o przyznanie stypendium rehabilitacyjnego, którego wysokość będzie uzależniona od Twojej frekwencji na zajęciach.
Po zakończeniu pobytu w Ośrodku będziesz mieć zapewnione wsparcie doradcy zawodowego, pośrednika pracy, psychologa do momentu podjęcia zatrudnienia (lub uruchomienia działalności gospodarczej) i przez minimum 1 miesiąc po rozpoczęciu pracy.
Warunkiem sukcesu jest Twój aktywny udział w zaplanowanych zajęciach ze wszystkich modułów. Wykorzystaj swoją szansę i napisz historię swojego życia na nowo!
Jeśli chcesz wziąć udział w rehabilitacji kompleksowej dla osób po kryzysach psychicznych skontaktuj się z PFRON: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. 22 50 55 600, 532 433 727.
Facebook: https://www.facebook.com/profile.php?id=100083540401974
Materiał prasowy PFRON
DOFINANSOWANIE DO ZAKUPU SAMOCHODU DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH!!
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Brzesku informuje, iż małopolski Oddział Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych ogłosił nowy program „Mobilność osób z niepełnosprawnością”, który ma ułatwić transport osób z najcięższymi niepełnosprawnościami.
Program na ma celu udzielenie pomocy finansowej przy zakupie nowego lub używanego samochodu. Chodzi tu o samochody osobowe dostosowane do potrzeb kierowcy lub pasażera ze znacznym stopniem niepełnosprawności, który porusza się na wózku inwalidzkim. Pojazd musi umożliwiać zajęcie miejsca kierowcy lub pasażera bez konieczności przesiadania się z wózka inwalidzkiego. Program kierowany jest do osób z niepełnosprawnością uniemożliwiającą poruszanie się bez użycia wózka inwalidzkiego, które nie są w stanie samodzielnie przesiąść się z wózka inwalidzkiego na siedzenie samochodu.
Na realizację przeznaczono kwotę 250 milionów złotych.
Program realizowany będzie w latach 2022-2025.
Pierwsza tura naboru wniosków rozpocznie się 1 marca 2023 roku.
Wnioski o dofinansowanie będzie można składać wyłącznie w formie elektronicznej:
- przez teletransmisję danych;
- w Oddziale PFRON - przy pomocy pracownika Oddziału.
Żeby złożyć wniosek osoba wnioskująca będzie go musiała podpisać kwalifikowanym podpisem lub profilem zaufanym.
Wysokość dofinansowania uzależniona będzie od ceny zakupu dostosowanego samochodu osobowego. Samochody osobowe dofinansowane będą (poniższe wartości dofinansowania mogą się kumulować) w następującej wysokości:
- dla samochodów dostosowanych do ich prowadzenia przez osobę niepełnosprawną:
- do kwoty 150.000,00 zł - 80% ceny samochodu,
- nadwyżka ponad kwotę 150.000,00 zł do kwoty 250.000,00 zł - 50%,
- nadwyżka ponad kwotę 250.000,00 zł do kwoty 300.000,00 zł - 30%
- nadwyżka ponad kwotę 300.000,00 zł - 0%;
- dla samochodów dostosowanych do podróży osoby z niepełnosprawnością jako pasażerem:
- do kwoty 130.000,00 zł - 85% ceny samochodu,
- nadwyżka ponad kwotę 130.000,00 zł do kwoty 200.000,00 zł - 50%,
- nadwyżka ponad kwotę 200.000,00 zł do kwoty 230.000,00 zł - 30%,
- nadwyżka ponad kwotę 230.000,00 zł - 0%.
Realizatorem programu jest bezpośrednio małopolski Oddział Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, Na Zjeździe 11, 30-527 Kraków, tel. 12 312 14 00.
Program_Samodzielność__Aktywność__Mobilność.pdf
Sposób_składania_i_rozpatrywania_wniosków.pdf
Podziękowania dla Zespołu Szkół Technicznych i Branżowych im. Bohaterów Westerplatte w Brzesku
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Brzesku składa na ręce Dyrekcji Zespołu Szkół Technicznych i Branżowych im. Bohaterów Westerplatte w Brzesku - Pana Jerzego Soska oraz Pani Patrycji Ptak-Żołna serdeczne podziękowania za pomoc w zorganizowaniu Mikołajek.
Podziękowania kierujemy również do Pani Agnieszki Kornaś za wszelki trud oraz pomoc w sprawach organizacyjnych związanych z tym przedsięwzięciem a także do uczniów ZSTiB w Brzesku z kierunku technik żywienia i usług gastronomicznych oraz technik hotelarstwa, którzy pomogli w przygotowaniach i dekoracji sali.
W imieniu własnym oraz opiekunów dzieci Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Brzesku składa gorące podziękowania za wielkie serce, zaangażowanie i trud włożony w organizację akcji w tak wyjątkowym czasie. Dziękujemy.
Do wspólnego spotkania świątecznego zostało niewiele czasu, Mikołaj wraz z elfami kończy swoje przygotowania- teraz tylko czekamy na dzieci z rodzin zastępczych.
PROGRAM WYRÓWNYWANIA RÓZNIC MIĘDZY REGIONAMI III – EDYCJA 2023!!!
POWIATOWE CENTRUM POMOCY RODZINIE W BRZESKU informuje, iż:
Zarząd Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych przyjął „Kierunki działań oraz warunki brzegowe obowiązujące realizatorów „Programu wyrównywania różnic między regionami III” w 2023 r.”.
Powiaty, gminy, organizacje pozarządowe, mogą otrzymać dofinansowanie do:
- zapewnienie dostępności w wielorodzinnych budynkach mieszkalnych,
- likwidacji barier architektonicznych, poprzez dostosowanie obiektów (szkół, środowiskowych domów samopomocy, urzędów gminnych i powiatowych) do potrzeb osób niepełnosprawnych – np. podjazdy, podnośniki, windy, przystosowanie sanitariatów,
- utworzenia spółdzielni socjalnej osób prawnych,
- likwidację barier transportowych, poprzez dofinansowanie zakupu mikrobusów, autobusów do przewozu osób niepełnosprawnych uczęszczających placówek rehabilitacyjnych,
- remont lub modernizacja przeciwdziałająca degradacji infrastruktury istniejących warsztatów terapii zajęciowej,
- tworzenie nowych miejsc pracy dla osób niepełnosprawnych.
Terminy
Wnioski i wystąpienia samorządów powiatowych dotyczące obszarów B, C, D, F i G programu przyjmowane są w terminie od 1 grudnia 2022 r. do 1 marca 2023 roku.
Wnioski zarządców w wielorodzinnych budynkach mieszkalnych dotyczące obszaru A programu oraz samorządów gminnych
i powiatowych oraz organizacji pozarządowych dotyczące obszaru E programu, przyjmowane są w trybie ciągłym.
Przypominamy, że:
- Realizatorem programu jest samorząd powiatowy, który przyjmie zaproszenie do uczestnictwa w programie.
- Terminy naboru wniosków dla adresatów obszarów B, C, D, F i G programu określone zostaną przez realizatorów programu. Wnioski do Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Brzesku należy złożyć do dnia 31.01.2023 r.
- W przypadku obszarów programu B, C, D, F i G projektodawca składa wniosek do właściwego samorządu powiatowego, zgodnie z Zasadami dotyczącymi wyboru, dofinansowania i rozliczania projektów dotyczących obszarów B, C, D, F i G programu.
- W przypadku obszaru A i obszaru E programu projektodawca składa wniosek bezpośrednio do właściwego Oddziału PFRON, zgodnie z Zasadami dotyczącymi wyboru, dofinansowania i rozliczania projektów dotyczących obszaru A i obszaru E programu.
- Jednostka samorządu powiatowego będąca realizatorem programu składa wniosek bezpośrednio do właściwego Oddziału PFRON.
PWRMR_III_wysokość_dofinansowania.xlsx
Szkolenie dla osób sprawujących pieczę zastępczą
W dniu 16 listopada 2022 r. w godzinach od 9 00 do 12 00 w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Brzesku odbyło się szkolenie pn. ,,Skrzydła Ikara - wspomaganie wychowawczej roli rodziny oraz wzmocnienie kompetencji wychowawczych’’, w którym wzięły udział rodziny zastępcze.