Projekt systemowy realizowany przez PCPR w Brzesku w 2010 r
![]() |
29.01.2010 r.
Rok 2010
Tytuł projektu:
,, Wykorzystaj swój potencjał - rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Brzesku”
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków z Europejskiego Funduszu Społecznego
Priorytet: VII. Promocja integracji społecznej
Działanie: 7.1. Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji
Poddziałanie: 7.1.2 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez
powiatowe centra pomocy rodzinie
Okres realizacji projektu: od 01.02.2010r. do 31.12.2012r.
Obszar realizacji projektu: Województwo małopolskie, Powiat brzeski
Nazwa projektodawcy: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Brzesku
Beneficjenci ostateczni: 15 osób niepełnosprawnych, 15 osób- klientów PCPR, 8 osób
mających pod opieką osobę zależną,4 osoby, które powróciły
do udziału w projekcie
Osoby zaangażowane Zarząd projektu : Dyrektor PCPR w Brzesku, Zespół
w projekcie: zarządzający: kierownik projektu, księgowa, specjalista ds.
rekrutacji, ewaluacji i monitoringu, pracownik biura projektu-
sekretarka, doradca ds. ON, pracownik socjalny
Osoby prowadzące zajęcia: trener, doradca zawodowy, psycholog, informatyk, nauczyciel
języka angielskiego, kosmetyczka-wizażystka, dietetyczka
Rodzaj prowadzonych zajęć: Trening interpersonalny III-IV.2010 r. ( zajęcia
z psychologiem i trenerem)
Trening integracyjny (na wyjeździe) IV 2010r.
Zajęcia z języka angielskiego V-VIII 2010r.
Zajęcia z informatyki VII - X. 2010r
Zajęcia z kosmetyczką IX – XI 2010r.
Kurs pierwszej pomocy-X.2010r.
Doradztwo zawodowe X- XII. 2010r.
![]() |
OKRES od 01.02.2010 r. do 30.04.2010 r.
Komisja rekrutacyjna wyłoniła 42 uczestników projektu, spełniających wymogi formalne, pozwalające na udział w projekcie, z osobami tym podpisano umowy. Utworzone zostały 3 grupy zajęciowe. Grupa I to 15 osób niepełnosprawnych, niepracujących, z wykształceniem od podstawowego do średniego, mające trudności ze znalezieniem pracy, wymagające wsparcia. Grupa II to 15 osób, pozostałych klientów PCPR w Brzesku, którzy są zainteresowani udziałem we wszystkich proponowanych formach wsparcia, mająca niskie wykształcenie i niskie dochody. Grupa III to grupa wsparcia , w skład której wchodzi 12 osób. Są to 4 osoby, które uczestniczyły w projekcie w roku 2009 i nadal wymagają wsparcia oraz 8 osób z różnymi problemami, które mają pod opieką osoby zależne. Kryteria, jakie musieli spełniać Beneficjenci rekrutowani do projektu to: osoby w wieku aktywności zawodowej , korzystające ze świadczeń PCPR w Brzesku, zagrożone wykluczeniem społecznym, z wykształceniem podstawowym, zawodowym lub ponad gimnazjalnym, zamieszkujące gminy wiejskie lub miejsko-wiejskie na terenie Powiatu Brzeskiego; w przypadku osób niepełnosprawnych – osoby niepracujące, w przypadku osób z grupy wsparcia - osoby mające pod opieką osobę zależną. Wszyscy uczestnicy projektu złożyli deklarację uczestnictwa w projekcie. Przewidziano również grupę rezerwową składającą się z dwóch osób, spełniających powyższe kryteria .
===================================================================
![]() |
02.05.2010 r
Trening interpersonalny.
Zgodnie z harmonogramem realizacji projektu w ramach stacjonarnego treningu interpersonalnego dla grupy I zrealizowano 56 godzin zajęć z psychologiem i trenerem Równolegle prowadzone były zajęcia z zakresu treningu interpersonalnego dla grupy II w ilości 56 godzin zajęć z trenerem i psychologiem. Zajęcia odbywały się w wynajętej sali wykładowej w Gnojniku.
Uczestnicy nabyli umiejętności z zakresu relacji interpersonalnych, autoprezentacji, asertywności, motywacji, radzenia sobie ze stresem, przemocą, agresją . Pracowali również nad poczuciem własnej wartości. Zajęcia prowadzone były metodą videotreningu - nagrywanie scen i ich odtwarzanie. Dzięki tym metodom uczestnicy projektu mogli korygować swoje błędy w zachowaniu się oraz wzmacniać pozytywne cechy. Zajęcia odbywały się zgodnie z zatwierdzonym programem. Na każde zajęcia kupowany był poczęstunek. Każdy uczestnik otrzymał szczegółowy harmonogram zajęć, przygotowany przez doradcę ds. ON, zatwierdzony przez kierownika projektu. W dniu rozpoczęcia zajęć przeprowadzono z wszystkimi uczestnikami obu grup anonimowe ankiety ewaluacyjne zawierające pytania z tematyki, która była omawiana podczas zajęć z treningu interpersonalnego.
Z grupą III zrealizowano 5 spotkań po 4 godziny. Były to spotkania wspierające. Gościnnie uczestniczył w nich psycholog, kierownik projektu, dyrektor PCPR. W czasie zajęć rozmawiano o problemach, z którymi na co dzień spotykają się uczestnicy, wymieniano się doświadczeniami, ustalono i omówiono spotkania w ramach grupy wsparcia oraz dookreślono z jakimi specjalistami uczestnicy grupy wsparcia chcieliby się spotkać. Ustalono, że w ramach 140 godzin różnych szkoleń odbędą się zajęcia z dietetyczką, zajęcia z języka angielskiego, informatyki, zajęcia z kosmetyczką – wizażystką.
Uczestnicy III grupy przywozili osoby zależne na świetlicę. W czasie zajęć osobami zależnymi opiekował się doradca ds. ON oraz pracownik socjalny. Zajęcia odbywały się w wynajętych salach wykładowych w Gnojniku. Na każde zajęcia kupowany był poczęstunek.
===================================================================
![]() |
4.05.2010
Kwietniowe wyjazdy do Zakopanego
W dniach 09.04.2010-11.04.2010 odbył się wyjazd integracyjny do Zakopanego, w ramach którego zrealizowano 20 godzin treningu integracyjno-interpersonalnego dla grupy II. Uczestnikami na wyjeździe opiekował się: kierownik projektu oraz prowadzący zajęcia psycholog i trener.
Uczestnicy wyjazdu oprócz zajęć merytorycznych mieli również różne zajęcia integracyjne w terenie: spacer po okolicy, uczestnictwo w imprezie regionalnej, wycieczka po Gubałówce, kąpiel w wodach termalnych w Szaflarach. Trening spełnił swoje założenia. Prowadzony był metodami aktywizującymi. Uczestnicy byli zadowoleni. Wszystkie zaplanowane ćwiczenia oraz tematy do dyskusji zostały zrealizowane.
W dniach od 16.04.2010 r. do 18.04.2010 r. odbył się trzydniowy wyjazd integracyjny do Zakopanego dla grupy III oraz dla osób zależnych-uczestników świetlicy, podczas którego zrealizowano 16 godzin treningu integracyjno-interpersonalnego. Uczestnikami na wyjeździe opiekowali się: kierownik projektu oraz doradca ds. ON . Oprócz
zajęć merytorycznych Beneficjenci uczestniczyli w tych samych atrakcjach integracyjnych co grupa II.
W dniach 23.04.2010 r. do 25.04.2010 r. odbył się wyjazd integracyjny do Zakopanego dla grupy I, w ramach którego zrealizowano 20 godzin treningu integracyjno-interpersonalnego. Uczestnikami na wyjeździe opiekował się kierownik projektu, a trening prowadził psycholog i trener.
Trening na wyjeździe spełnił swoje oczekiwania. Wyjazdy integracyjne odbyły się zgodnie z harmonogramem realizacji projektu.
![]() |
30.06.2010
OKRES od 01.05.2010r. do 30.06.2010r.
Zrealizowano zajęcia dla I i II grupy z języka angielskiego Były to zajęcia na poziomie podstawowym. Uczestnicy zapoznali się z podstawowymi zwrotami i strukturami
w języku angielskim . Doskonalili umiejętności językowe: rozumienie ze słuchu, rozumienie prostych tekstów, pisanie i czytanie, zdolność komunikacji- ćwiczenie prawidłowej wymowy.
Zajęcia odbywały się zgodnie z zatwierdzonym programem.
Z grupą III zrealizowano 1 spotkanie wspierające 4 godzinne w dniu 05.05.2010. Gościnnie uczestniczył w nim psycholog, kierownik projektu, dyrektor PCPR. W czasie zajęć rozmawiano o problemach, z którymi na co dzień spotykają się uczestnicy. Z grupą III zrealizowano również 16 godzin zajęć z dietetykiem w dniach: 12.05.2010, 19.05.2010, 26.05.2010, 02.06.2010. W ramach zajęć z dietetykiem poruszano następujące zagadnienia: zakres nauki o żywieniu, składniki odżywcze, przemiana składników w organizmie, gospodarka energetyczna, normy żywienia, planowanie wyżywienia, dietetyka, zwyczaje
żywieniowe. Rozpoczęto zajęcia z języka angielskiego dla grupy III, w ramach których zrealizowano 16 godzin w dniach: 09.06.2010, 16.06.2010, 23.06.2010, 30.06.2010. Uczestnicy III grupy przywozili osoby zależne na świetlicę. W czasie zajęć osobami zależnymi opiekował się doradca ds. ON oraz pracownik socjalny.
===================================================================
![]() |
W dniu 19 czerwca 2010 r. na ranchu ,, PASJA” w Brzesku odbyło się
spotkanie integracyjne rodzin zastępczych pod hasłem ,,Rodzina to jest to”. Odbyło się ono
niezgodnie z harmonogramem realizacji projektu. Planowo powinno się odbyć w maju. W dniu 25.05.2010 r. PCPR w Brzesku zwróciło się z prośbą do WUP Kraków o wyrażenie zgody na zmianę w harmonogramie realizacji projektu dotyczącą terminu organizacji i obchodów dnia rodzicielstwa zastępczego ( zadanie 6: Działania środowiskowe). Powyższa zmiana spowodowana była zagrożeniem powodziowym na terenie naszego powiatu. W wyniku powodzi szkody poniosło część uczestników projektu, częściowo podtopione zostało również miejsce realizacji planowanego spotkania. WUP Kraków wyraził zgodę na tę zmianę. Zmiany w harmonogramie nie spowodowały zmian finansowych.
W spotkaniu wzięły udział rodziny zastępcze, będące klientami PCPR w Brzesku oraz uczestnicy projektu. Głównym celem spotkania było szerzenie podstawowych wartości jakie reprezentują sobą rodzina oraz integracja przez wspólne spędzenie czasu i zabawę. Spotkanie rozpoczęło się od przedstawienia Teatru Lalek, następnie odbyły się liczne konkursy z nagrodami zarówno dla dzieci jak i opiekunów. Uczestnicy mieli możliwość skorzystania z wielu atrakcji zapewnianych przez ,,Rancho Pasja” ; ,,małpi gaj”, tor łuczniczy, suchy
basen, jazda na quadzie, przejażdżka na koniu. Zapewniono także poczęstunek. Spotkanie spełniło swoje oczekiwania. Dało możliwość nawiązania nowych kontaktów społecznych,
pogłębienia relacji między członkami rodziny w sytuacjach nieformalnych.
![]() |
OKRES od 01.07.2010r. do 31.08.2010r.
Zgodnie z harmonogramem realizacji projektu dokończono realizację zajęć z języka angielskiego zajęć z języka angielskiego dla grupy I i grupy II. Z grupą III zrealizowano 24 godziny zajęć z języka angielskiego w dniach 07.07.2010, 04.07.2010, 21.07.2010, 28.07.2010, 04.08.2010, 11.08.2010.
Zrealizowano również 40 godzin zajęć z informatyki dla grupy I w dniach: 27.07.2010, 29.07.2010, 03.08.2010, 05.08.2010, 10.08.2010, 12.08.2010, 17.08.2010, 19.08.2010, 24.08.2010, 26.08.2010. Równolegle zrealizowano również 40 godzin zajęć z informatyki dla grupy II w dniach: 26.07.2010, 30.07.2010, 02.08.2010, 06.08.2010, 09.08.2010, 13.08.2010, 16.08.2010, 20.08.2010, 23.08.2010, 27.08.2010. W czasie tych zajęć uczestnicy zapoznali się z podstawami obsługi komputera, z edytorem tekstu Word ( zapisywanie, kopiowanie, skróty klawiszowe, formatowanie dokumentów, paski narzędzi, tabele, numeracja, ustawienia grafiki), z Internetem (przeglądarki, konta pocztowe, , komunikator gg), z arkuszem kalkulacyjnym (wykonywanie obliczeń, formuły, działania matematyczne, formatowanie komórek) oraz programem Power Point. Rozpoczęto realizację zajęć z informatyki dla grupy III. Odbyły się dwa spotkania 4-godzinne w dniach: 18.08.2010, 25.08.2010. Uczestnicy III grupy przywozili osoby zależne na świetlicę. Osobami zależnymi podczas zajęć opiekował się doradca ds. osób niepełnosprawnych oraz pracownik socjalny.
==================================================================
![]() |
OKRES od 01.09.2010r. do 31.10.2010r.
Zgodnie z harmonogramem realizacji projektu zrealizowano 24 godziny zajęć z wizażu dla grupy I w dniach : 09.09.2010r., 14.09.2010r., 16.09.2010r., 21.09.2010r.,
23.09.2010r., 28.09.2010r. Równolegle dla grupy II również zrealizowano 24 godziny zajęć z wizażu w dniach: 10.09.2010r., 13.09.2010r., 17.09.2010r., 20.09.2010r., 24.09.2010r.,
27.09.2010r. Kurs pozwolił uczestnikom na zapoznanie się z kosmetykami dostępnymi na rynku, popularnymi makijażami (wieczorowy, ślubny, fantazyjny), metodami podkreślania urody i tuszowania jej defektów. Kursanci nauczyli się jak wykonywać manicure, malować paznokcie , farbować brwi i rzęsy, jak korygować kształty twarzy za pomocą makijażu. Poznali także typy kolorystyczne pomocne przy doborze koloru w ubraniu i makijażu oczu. Wszyscy uczestnicy otrzymali skrypty , w których skrótowo opisane były tematy zajęć oraz podpowiedzi jak dbać o urodę we własnym domu. Zajęcia z wizażu odbywały się zgodnie z zatwierdzonym programem.
Z grupą III zrealizowano 24 godziny zajęć z informatyki w dniach: 01.09.2010r.,08.09.2010r.,
15.09.2010r., 22.09.2010r., 29.09.2010r., 06.10.2010r. W czasie zajęć uczestnicy zapoznali się z podstawami obsługi komputera, z edytorem tekstu Word ( zapisywanie, kopiowanie, skróty klawiszowe, formatowanie dokumentów, paski narzędzi, tabele, numeracja, ustawienia grafiki), z Internetem (historia Internetu, poczta elektroniczna, adres e- mail, strony WWW), z arkuszem kalkulacyjnym (wykonywanie obliczeń, formuły, działania matematyczne, formatowanie komórek), z podstawami i formatami grafiki rastrowej.
Rozpoczęto realizację zajęć z wizażu dla grupy III. Odbyły się dwa spotkania 4-godzinne w dniach: 13.10.2010r., 27.10.2010r. Uczestnicy III grupy przywozili osoby zależne na świetlicę . w czasie zajęć osobami zależnymi opiekował się doradca ds. osób niepełnosprawnych oraz pracownik socjalny.
===================================================================
![]() |
22.10.2010
Kurs pierwszej pomocy
W dniu 20.10.2010 r. odbył się kurs pierwszej pomocy przedmedycznej dla grupy
II i dla grupy III. Zakres tematyczny kursu obejmował: bezpieczeństwo własne, wzywanie pomocy, prowadzenie podstawowej resuscytacji krążeniowo – oddechowej u dorosłych i dzieci wg obowiązujących standardów, zadławienia u dzieci i dorosłych, postępowanie z pacjentem urazowym, rany, krwotoki, ciało obce, złamania kości, zatrucia, wstrząs, utrata przytomności, udar cieplny, uszkodzenia czaszkowo- mózgowe, uszkodzenia klatki piersiowej i brzucha, porażenia prądem elektrycznym, oparzenia termiczne, oparzenia chemiczne, utonięcia, , wypadek drogowy.
![]() |
OKRES od 01.11.2010r. do 31.12.2010r.
Zgodnie z harmonogramem realizacji projektu zrealizowano 16 godzin zajęć z wizażu dla grupy III w dniach: 03.11.2010r., 10.11.2010r., 17.11.2010r., 24.11.2010r. Uczestnicy zapoznali się z podstawowymi produktami kosmetycznymi, typami kolorystycznymi, kształtami twarzy, nauczyli się wykonywać makijaż dzienny, korekcyjny, wieczorowy, korekty kształtu oka, korekty ust, manicure, zdobienia paznokci itp. Uczestnicy III grupy – grupy wsparcia przywozili osoby zależne na świetlicę. W czasie zajęć osobami zależnymi opiekował się doradca ds. osób niepełnosprawnych oraz pracownik socjalny. Zajęcia odbywały się w wynajętych salach wykładowych w Gnojniku. Na każde zajęcia kupowany był poczęstunek. Dokonano zwrotu za bilety za dojazdy na zajęcia dla wszystkich grup. Wypłacono 9 dofinansowań do turnusu rehabilitacyjnego/zabiegów rehabilitacyjnych dla uczestników projektu.
W
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Brzesku ogłasza konkurs
![]() |
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Brzesku ogłasza konkurs na:
Stanowisko ds. analiz społeczno-ekonomicznych i programów społecznych
Wymagania:
- wykształcenie wyższe
- doświadczenie w administracji publicznej – min. 4 lata
- znajomość ustawy o pracownikach samorządowych
- biegła znajomość Ms Office
- pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych
- umiejętność redagowania tekstów formalnych
- odpowiedzialność i samodzielność
- komunikatywność i umiejętność współpracy
Zakres wykonywanych zadań:
- sporządzanie analiz społeczno-ekonomicznych na potrzeby administracji wyższego szczebla
- opracowywanie programów na rzecz osób niepełnosprawnych oraz zagrożonych wykluczeniem społecznym, a zamieszkujących na terenie powiatu brzeskiego
- sporządzanie materiałów statystycznych dla potrzeb własnych i właściwych urzędu
- sporządzanie sprawozdawczości
Wymagane dokumenty:
- CV;
- List motywacyjny;
- Kopia dyplomu ukończenia studiów wyższych;
- Oświadczenie o posiadaniu pełni praw publicznych i niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych;
- oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji.
Miejsce i termin złożenia dokumentów
Ofertę i wszystkie wymagane dokumenty należy złożyć w Sekretariacie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Brzesku, ul. Wyszyńskiego 6, pokój nr 11, od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30 do 15.30 lub przesłać drogą elektroniczną na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., do dnia 31.05.2011 r.
Spotkanie informacyjno - konsultacyjne
Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie zaprasza na spotkanie informacyjno - konsultacyjne, które odbędzie się 02.02.2012 w Starostwie Powiatowym w Brzesku o godz. 9.00
W trakcie spotkania pracownicy Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie zaprezentowali ogólne kierunki czterech powiatowych programów tj.:
- Powiatowego Programu Przeciwdziałania Przemocy w rodzinie oraz ochrony ofiar przemocy w rodzinie,
- Powiatowego Programu służącego działaniom profilaktycznym mającym na celu udzielenie specjalistycznej pomocy, zwłaszcza w zakresie promowania i wdrożenia prawidłowych metod wychowawczych w stosunku do dzieci w rodzinach zagrożonych przemocą w rodzinie,
- Powiatowego Programu Pomocy Osobom starszym 55+
- Powiatowego Programu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej
otwarty konkurs ofert na realizację zadań w sferze pomocy społecznej.
![]() |
Nabór na stanowisko - Kosmetyczka, wizażystka
![]() |
Powiatowe Centrum Pomocy rodzinie w Brzesku poszukuje kandydata/kandydatki na stanowisko
Kosmetyczka, wizażystka
Do realizacji Projektu systemowego „Wykorzystaj swój potencjał- rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Brzesku” realizowanego w okresie 2010-2012 współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Pełna treść ogłoszenia dostępna TUTAJ
Nabór na stanowisko - Informatyk
![]() |
Powiatowe Centrum Pomocy rodzinie w Brzesku poszukuje kandydata/kandydatki na stanowisko
Informatyk
Do realizacji Projektu systemowego „Wykorzystaj swój potencjał- rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Brzesku” realizowanego w okresie 2010-2012 współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Pełna treść ogłoszenia dostępna TUTAJ
Zapytanie Ofertowe - ZAKOŃCZONE
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Brzesku informuje że na "Zapytanie ofertowe na zapewnienie dostępności dwóch sal szkoleniowych dla uczestników szkoleń organizowanych przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w okresie 1.03.2010. do 31.12.2012r." nie wpłyneła żadna oferta
Zapytanie Ofertowe
Zapytanie ofertowe na zapewnienie dostępności dwóch sal szkoleniowych dla uczestników szkoleń organizowanych przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w okresie 1.03.2010. do 31.12.2012r.
Pełna treść zapytania dostępna tutaj
Nabór na stanowisko - ZAKOŃCZONY
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Brzesku informuje że na stanowisko trenera treningu interpersonalnego do Projektu systemowego „Wykorzystaj swój potencjał- rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Brzesku”, realizowanego w okresie 2010-2012 współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, oferty nie złożył żaden kandydat.